Dag 9 Safari! - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Nicole Jager - WaarBenJij.nu Dag 9 Safari! - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Nicole Jager - WaarBenJij.nu

Dag 9 Safari!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 September 2014 | Kenia, Tsavo

Woensdag 3 september 2014
Nadat ik gisteravond met Janneke gegeten heb in het Reef hotel, waar ze een Afrikaans buffet serveerden, is het nu tijd voor onze safari!!! Daar heb ik echt heel veel zin in. Sam, onze privéchauffeur/gids staat al voor zevenen voor de deur. Gelukkig houd hij zich aan zijn woord. Daar houd ik van. We vertrekken vanuit Mombasa in de richting van Nairobi. Er is maar een weg die hier loopt, dus alles moet er overheen. Aangezien Mombasa de enige haven van belang is in Kenia, betekent dit dat al het vrachtverkeer er ook rijdt. Druk dus.
Langs de route zijn in de loop der jaren overal plaatsjes ontstaan. Dat kan ook niet anders, want de truckers moeten slapen en bevoorraden onderweg. Je ziet wel veel verschil in soorten bebouwing. Van lemen huisjes tot stenen moskeeën. Per plaats is duidelijk te zien dat hier ook veel verschil is tussen arm en rijk. Ik vraag Sam waarom er in het ene plaatsje lemen huisjes staan en in het volgende stenen. Hij vertelt dat de stenen nederzettingen meestal van Indiërs en Somaliërs zijn. Zij hebben meer geld te besteden. De Indiërs zijn in het verleden hierheen gekomen om de spoorlijn te bouwen. Naderhand zijn ze eigenlijk allemaal neergestreken langs de enige betekenisvolle route in het land en verkopen nu bijna alles wat los en vast zit. De Somaliërs die hier zitten zijn met een bak geld vanuit de piraterij hierheen gekomen en hebben met dat geld veel land aangekocht. Ze zijn hier niet blij met de Somaliërs. Ze werken namelijk niet en verdwijnen vaak in het criminele circuit.

Onderweg kopen we in Mariakana water voor de trip en ijs. Dat gaat allemaal in de koelbox. Om een uur of half tien zijn we bij een souvenirshop waar we stoppen om te plassen en een kopje (oplos)koffie te drinken. Natuurlijk probeert men weer de duvel en z’n ouwe moer aan ons te verkopen, maar daar trappen we niet in. We gaan verder naar het National Park Tsavo East. Daar komen we om 10 uur aan en gaan naar binnen. We mogen 24 uur in het park blijven. We slapen in Sentrim Lodge midden in het park, wat betekend dat we er morgenochtend om 10 uur ook weer uit moeten zijn, anders moeten we nog een keer entree betalen.

Als we nog geen 5 minuten binnen zijn, zien we de eerste olifanten al. Vlak daarna giraffen. Wat een feest. Ze zijn nog erg ver weg, maar ik heb ze gezien, yes! We rijden een aantal uren door het park en worden echt op onze wenken bediend al het gaat om wild. Olifanten worden op een gegeven moment gewoon, want we zien ze iedere kilometer opdoemen in grote groepen. Het is echt overweldigend. Dan rijden we langs de lodge. Sam zegt doodleuk, kom, we gaan eerst even leeuwen kijken en dan lunchen. Tuurlijk jongen, heb je kattensnoepjes bij je? Maar hij is getipt door een collega driver en inderdaad zijn we een paar minuten later bij twee jonge leeuwinnen die vlak bij de weg liggen. Wat een cadeau zeg en dat allemaal in 1 ochtend.

Het lunchrestaurant zit naast een waterplaats voor de dieren. Je eet dus gewoon naast de olifanten en andere dieren die gebruik maken van drinkplaats, terwijl de apen over het dak rennen en elkaar krijsend achterna rennen. Dat is toch geweldig!
Na de lunch, die uit een buffet bestaat, waarvan we natuurlijk weer te veel nemen, hebben we een uurtje om bij te komen. Dat is zo om en we gaan weg voor een “game-drive” van een uur of 3. Ik ben me inmiddels wel bewust van het feit dat ik veel te veel foto’s maak en dat ik er best wat langer mee kan wachten. Sam had al gezegd dat er op dit moment veel dieren zijn, maar zoveel hadden we niet verwacht. Het aantal olifanten en de diverse soorten gazelles is ongekend. We struikelen er zowat over. Ook de giraffen zijn aanwezig en zeker de zebra’s We zien ook roofvogels en ander gevleugeld spul en natuurlijk helemaal aan het eind van de rit nog buffels en weer leeuwen, 3 jonge mannetjes die zeker gegeten hebben, want ze liggen alle drie duidelijk uit te buiken.
Het wordt nu snel donker en de camera’s leggen al niets meer vast. We rijden terug naar de lodge en gaan maar weer eens eten. Ik kan me niet heugen dat ik tijdens een vakantie zoveel gegeten heb als hier in Kenia. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt. Na het eten zijn we zo op dat we vroeg gaan slapen. Morgen gaan we om 6 uur weer onderweg voor een game drive en dat valt tegen in de vakantie ;-)

PS kijk voor foto's ook bij foto's onder reisverslagen, want bij het verslag worden niet altijd alle foto's weergegeven.

  • 04 September 2014 - 14:57

    Hanna Beaudoux:

    Geweldig leuk verslag,dat is echt genieten,liefs xxx

  • 05 September 2014 - 09:30

    Evelien Vink:

    nicole wat prachtig allemaal wat zullen jullie genieten zeg vooral die safarie is voor mij ook ooit een grote droom veel reisplezier nog en ik blijf genieten van je verslagen zit ik er ook een beetje in in Afrika gr evelien x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Tsavo

Nicole

Ik ben Nicole en ik ga Janneke bezoeken in Kenia.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 07 September 2014

Nicole goes Kenia

Landen bezocht: